כללי זהב להגשת הצעת מחיר שתסגור לכם עסקה!


1️⃣ #חשוב_להרוויח. עסקים קטנים נוטים להגיש הצעת מחיר שאינה רווחית רק בכדי ל"השיג את הלקוח", הם לא עושים שכלול של כל הפרמטרים (זמן העבודה, עלות חומרים, ציוד משרדי וכו'). הצעת מחיר נמוכה אולי תשיג לכם לקוח אך תמצב אתכם במקום שקשה להעלות ממנו ולפעמים אפילו תגרום להפסד.
2️⃣ #דעו_למי_אתם_מגישים_את_הצעת_המחיר. ממש בצעו תחקיר קטן על הלקוח שלכם, נסו להבין מה הכיוון הנכון ביותר עבורו ובמידת היכולת התאימו את הצעת המחיר לצורכי הלקוח, "תפרו הצעה שמיועדת למידות שלו". כמובן, אל תשכחו להרוויח.
3️⃣ #המחיר. לקוחות מוכנים לשלם ובלבד שתציעו להם את התמורה המדויקת לצרכים שלהם. כמובן, שגם המחיר משחק תפקיד אך הוא לא הגורם החשוב ביותר, מחיר נמוך מידי לדוגמא ייתן ללקוח תחושה שהוא רוכש שרות לא איכותי. חשוב לבדוק את מחירי השוק ובהתאם לסוג השרות או המוצר, להיות אטרקטיביים במחיר, אך עוד יותר אטרקטיביים בשרות עצמו, בערך המוסף.
4️⃣ #המילים_שמאחורי_המספרים. תאמינו או לא, שורת המלל ליד המספר חשובה לא פחות. לדוגמא "תשלום עבור שעות" לעומת "שעות שרות" או "עלות הובלת מוצרים" לעומת "שרות הובלת מוצרים" נסו להשתמש כמה שיותר במילים חיוביות, שירותיות, מזמינות.
5️⃣ #לכל_בעיה_יש_פתרון. או במילים אחרות תקראו בין השורות. לפני הגשת הצעה חשוב שתבינו מהלקוח העתידי שלכם עם מי הוא עבד בעבר, באלו קשיים הוא נתקל, מה חשוב לו. הדגישו בהצעת המחיר את הפתרונות שלכם לקשיים שהציג הלקוח, איך המיומנות שלכם עונה בדיוק על הצורך שלו.
6️⃣ #לסיום. תשמרו על קשר, לאחר הגשת ההצעה ודאו שהלקוח קיבל את ההצעה שלכם, בשיחת טלפון ולא במסרון, שימו לכם תזכורת ביומן להתקשר שוב לאחר כמה ימים ולבדוק את הסטטוס.

איך להתמודד עם התנגדויות לאחר שהגשתם הצעת מחיר? זה כבר בפרק הבא...